Je winkelmandje is leeg

Reserveren

Voor sommige Bongo's kan je online een reservering maken via onze website

Hoe reserveer ik met mijn Bongo?

Heb je een bon voor één of meerdere hotelovernachtingen, met uitzondering van de Bongo 'Buitengewone Bed & Breakfast', dan reserveer je deze online via onze website.

Heb je een bon voor een activiteit of een diner, met uitzondering van de Bongo Magazines & Kranten, dan reserveer je, nadat je de bon op My Bongo hebt geactiveerd, rechtstreeks bij de partner. 

Hoe reserveer ik met mijn Bongo ‘Stijlvolle B&B'?

Reserveren met de 'Stijlvolle Bed & Breakfast', doe je door rechtstreeks contact op te nemen met de Bed & Breakfast van je keuze.

Met deze bon kan je dus niet online reserveren. Je dient deze wel nog te activeren via MyBongo.

Hoe reserveer ik met de Bongo ‘Kranten&Magazines'?

Om je abonnement aan te vragen, maak je eerst een keuze uit het gamma kranten en magazines.

Nadien surf je naar www.usebongo.nl, of klik je op 'Ik heb een Bongo' - ‘Reserveren’.

Je geeft je Bongonummer en activeringscode in, selecteert het gekozen magazine of je favoriete krant, en vult het contactformulier in. Vergeet zeker niet je postcode te vermelden.

Je ontvangt per mail een bevestiging van je bestelling en een overzicht van de leveringsvoorwaarden. 

Hoe maak ik een reservering via jullie website?

Je gaat naar www.usebongo.nl of klikt op de website www.bongo.nl op ‘Reserveren’.

Je geeft het Bongo nummer en de activeringscode in, en klikt op ‘Bevestig’. De twee codes vind je terug op de achterkant van de cadeaubon die in je Bongo-doosje bijgevoegd is. 

Je krijgt nu alle hotels te zien die opgenomen zijn in je Bongo. Een selectie kan je maken door te filteren op een regio en/of aankomstdatum. Let op: als je filtert op aankomstdatum, krijg je enkel de hotels te zien beschikbaar op die specifieke datum. Het kan dus zijn dat je favoriete hotel op die manier niet in de lijst verschijnt. 

Je maakt een keuze door op het hotel van je voorkeur te klikken. Op die manier kan je de beschrijving van de formule en van het hotel bekijken. Om te reserveren, klik je op 'Bekijk activiteit'. Er verschijnt nu een kalender, waarmee je meteen de beschikbare data van het hotel kan bekijken. Onderaan vind je alle praktische informatie terug. Als je eerder bij de filter de aankomstdatum opgaf, verschijnen enkel de hotels die op die bepaalde aankomstdatum vrij zijn. Je kiest nu de gewenste aankomstdatum en klikt op ‘Nu Reserveren’.

Bij ‘1 Opmerkingen’ kan je het hotel op de hoogte stellen van eventuele voorkeuren of aanvragen. Om zeker te zijn dat het hotel deze opmerkingen goed ontvangen heeft, neem je best telefonisch contact op. 

Bij ‘2 Finaliseer mijn reservering’, vul je de gevraagde gegevens in. 
Nadien kies je of je onze nieuwsbrief wil ontvangen, en ga je akkoord met onze algemene voorwaarden. Tenslotte bevestig je de reservering. 

Je ontvangt nu het referentienummer van je reservering en krijgt meteen een e-mail toegestuurd met de bevestiging van de reservering. In bijlage vind je een voucher die je dient uit te printen en mee te nemen naar het hotel. Ontvang je de e-mail niet, kijk dan zeker eens in de folder met ongewenste e-mail. Vind je hem ook daar niet terug, neem dan even contact op met onze klantendienst.

Bij het filteren op datum krijg ik geen resultaten.

Het is mogelijk dat er in een bepaalde regio op een bepaalde aankomstdatum geen hotels beschikbaar zijn. Om de kalender van een bepaald hotel te kunnen bekijken, selecteer je best geen aankomstdatum.

Kan ik met mijn Bongo uit het nieuwe gamma kiezen?

Een Bongobon geeft recht op een arrangement bij één van de partners beschreven op onze website www.usebongo.nl

Het is mogelijk dat er inmiddels een nieuwe versie van je Bongothema op de markt is gekomen, maar je kunt helaas niet met een andere versie van de bon kiezen uit de nieuwe selectie, aangezien voor elke Bongo een apart contract werd afgesloten met onze partners.

Omdat de samenwerking met sommige partners wordt stopgezet, of omdat de inhoud of de prijs van het arrangement verandert, worden er elk jaar voor ons nieuwe gamma Bongo’s bijbehorende nieuwe contracten afgesloten.

Indien je toch uit het online gamma van het Bongothema wenst te kiezen, kun je je huidige Bongo omruilen naar een nieuwe versie.

Dit wil zeggen dat je een volledig nieuwe Bongo bij je thuis ontvangt, en je kunt kiezen uit dit Bongoboekje. Eveneens wordt dan de geldigheidsduur verlengd.

 

Kan ik een extra nacht of kamer reserveren?

Dat kan. Via onze website kan je een e-Bongo (digitale voucher) aankopen met hetzelfde thema als jouw Bongo. Deze e-Bongo (digitale voucher) krijg je via mail toegestuurd, hiermee reserveer je dan een extra nacht of kamer. Bekijk wel op voorhand of er nog beschikbaarheid is in het gekozen hotel.  

Kan ik meerdere Bongo's tegelijk gebruiken?

Dat kan, indien er beschikbare kamers zijn op de gewenste datum. Elke kamer moet afzonderlijk gereserveerd worden en per boeking ontvang je aparte bevestigingsdocumenten, die je ter plaatse gebruikt om in te checken. Voor een boeking van meerdere kamers, neem je beter eerst contact op met onze klantendienst.

Wanneer kan ik ten laatste een reservering maken?

Je kunt tot vlak voor de vervaldatum een reservering maken voor het arrangement van je keuze. Het is wel zo dat de beschikbaarheid beperkt wordt net voor het einde van de vervaldatum. We raden je dan ook aan om tijdig te reserveren. Opgelet: zowel de boeking als de belevenis moeten plaatsvinden vóór de vervaldatum.

Wanneer ontvang ik een bevestiging van de reservering?

Zodra je een reservering gemaakt hebt, ontvang je via e-mail een bevestiging met alle relevante boekingsgegevens (adres, aankomstdatum, aantal personen etc.). Dit boekingsbewijs print je uit, net zoals de voucher. Je neemt beide prints mee naar de plaats van bestemming. Je kan je bevestiging steeds opvragen via 'Ik heb een Bongo' - 'Stuur bevestiging opnieuw'. 

Ik ben mijn bevestiging verloren. Wat nu?

Geen probleem. Je kan heel eenvoudig je reserveringsbevestiging opnieuw opvragen via 'Ik heb een Bongo' - 'Stuur bevestiging opnieuw'. 

Kan ik mijn reservering annuleren?

Om je reservering te annuleren, surf je naar onze website en klik je bovenaan rechts op 'Ik heb een Bongo', gevolgd door 'reservering wijzigen/annuleren'.  Geeft het hotel een akkoord, dan krijg je van ons een bevestiging per e-mail. 

Opgelet: het hotel heeft steeds het recht om een annulering te weigeren. Er is geen annuleringsverzekering inbegrepen in de Bongo-formule. 

Kan ik de aankomstdatum van mijn reservering wijzigen?

Om de aankomstdatum te wijzigen, surf je naar onze website en klik je bovenaan rechts op 'Ik heb een Bongo', gevolgd door 'reservering wijzigen/annuleren'.  Om jouw reservatie te wijzigen, dien je deze eerst te annuleren. Op die manier wordt je Bongo gereactiveerd, waardoor u de reservatie op een andere datum opnieuw kan inboeken. 

Opgelet; het hotel behoudt steeds het recht om een datumwijzing niet toe te staan. Er is geen annuleringsverzekering inbegrepen in de Bongo-formule. 

Kan ik mijn kinderen meebrengen?

Per hotel wordt vermeld hoeveel kinderen er maximaal op de kamer van de ouders kunnen slapen, en hoeveel de eventuele meerkosten hiervoor bedragen. Als je je kinderen meeneemt, vermeld dan het aantal en de leeftijd op je boekingsformulier. Eventuele kosten moeten ter plaatste betaald worden. Om zeker te zijn dat er rekening wordt gehouden met je verzoek, neem je na reservering best even contact op met het hotel.

Kan ik mijn huisdieren meebrengen?

Per hotel wordt vermeld of huisdieren welkom zijn en hoeveel de eventuele meerkosten hiervoor bedragen. Als je je huisdier meeneemt, vermeld dit dan op je boekingsformulier. Eventuele kosten moeten ter plaatse betaald worden. Om zeker te zijn dat er rekening wordt gehouden met je verzoek, neem je na reservering best even contact op met het hotel.

Moet ik nog extra kosten betalen in het hotel?

De Bongo-belevenisbon geeft recht op het arrangement zoals dat op de website en in het bijbehorende boekje beschreven wordt. Als je bovenop dit arrangement extra's wenst, dan moet je die ter plaatse betalen. Deze extra's zijn uiteraard niet verplicht. Wel zijn er in sommige gevallen enkele bijkomende kosten (Bijvoorbeeld: parkeerkosten of toeristenbelasting) die ter plaatse afgerekend worden.       

Kan ik als minderjarige een overnachting boeken?

Hierop bestaat geen eenduidig antwoord, aangezien de regelgeving hieromtrent verschilt per hotel.

In de Nederlandse wetgeving wordt beschreven dat iedere minderjarige die naar het buitenland reist en niet vergezeld wordt door zijn ouders of voogd, toestemming moet hebben van de ouders. Er bestaan geen Nederlandse of internationale procedures of formulieren die de ouderlijke toestemming voor reizende minderjarigen bepalen.

Buitenlandse Zaken raadt een schriftelijke toestemming aan wanneer een minderjarige alleen, of in het gezelschap van anderen dan zijn ouders reist. In een gehandtekende volmacht geven de ouders of de voogd dan hun toelating voor de reis van de minderjarige. De ouders kunnen deze volmacht zelf schrijven, maar vaak vind je bij de bevolkingsdienst van je gemeente een standaarddocument terug. 

ALLE ACTIVITEITEN

Lijstweergave

Sluiten
Wij gebruiken cookies om onze website gebruiksvriendelijk te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies. Sluit deze melding
Sluiten

Vul hier jouw e-mail in om op de hoogte gebracht te worden wanneer de Bongo #BONGO# terug beschikbaar is.