Je winkelmandje is leeg

Pers

Bongo, het beleveniscadeau, is het eerste merk met het concept 'belevenisbon' en uniek en origineel cadeau. Als gever kun je kiezen uit uiteenlopende thema’s binnen de categorieën Activiteiten, Wellness, Culinair en Overnachting(en); van een sensationele avonturendag tot een luxe overnachting; als begunstigde kun je zelf kiezen uit de 30 tot 100 verschillende locaties. Op de snelgroeiende markt van de belevenissen als cadeau is Bongo de absolute leider in de Benelux.

Sinds 2007 maakt Bongo deel uit van Smart&co, de internationale groep die momenteel actief is in 20 landen wereldwijd (zoals de Benelux, Frankrijk, Spanje, Denemarken, Zweden en Duitsland) en ook buiten Europa, in de Verenigde Staten, Canada en Azie. 

Geschiedenis

Weekendesk werd in mei 2000 opgericht door Marc Verhagen en Bruno Spaas. Zij lanceerden in België www.weekendesk.be, een website waarop enerzijds hotelarrangementen en anderzijds daguitstappen werden aangeboden. In 2001 kwam de eerste weekendesk cadeaubon op de markt. In de zomer van 2006 kregen deze belevenisbonnen met ‘Bongo’ een eigen merknaam.

Vier jaar na de start in België breidde weekendesk zijn activiteiten uit naar Nederland en in april 2006 volgde Spanje. Begin 2007 opende weekendesk filialen in Denemarken, Zweden en Duitsland. In het najaar van 2007 ging het deel uitmaken van de Franse groep Smart&co, om samen met een omzet van meer dan 160 miljoen euro in 2007 de absolute leider te zijn op de Europese belevenisbonnenmarkt.

Missie en strategie

Het is de missie van Smart&co om de meest innovatieve aanbieder van belevenissen te zijn. Smart&co wil meer zijn dan een online reiskantoor en wil belevenissen aanbieden die voldoen aan de verwachtingen van de begunstigde of, liever nog, deze verwachtingen overtreffen.

Om te slagen in deze opzet wordt elke beslissing genomen in overeenstemming met vier principes, de zogenaamde ‘vier w’s’:

1) Wees eerlijk

Een team van eigen tekstschrijvers en eigen fotografen zorgt ervoor dat in het boekje een zo accuraat mogelijk beeld van iedere bestemming wordt gegeven: what you see is what you get. Zo zul je bijvoorbeeld nooit foto's van een suite zien als de kans groot is dat je in een standaardkamer terecht komt.  

2) Wees behulpzaam

Om een zo efficiënt mogelijke dienstverlening te garanderen, wordt de gebruiksvriendelijkheid van de website voortdurend geanalyseerd en verbeterd. Klanten kunnen overigens ook terecht in de winkel en bij de telefonische helpdesk. 

3) Wees herkenbaar

Alle arrangementen moeten aan een aantal selectiecriteria voldoen; de belangrijkste zijn de bereikbaarheid, het unieke karakter van de locatie, het luxeniveau en het aantal voorzieningen. Bovendien werkt Smart&co met een beoordelingssysteem, waarbij klanten een score kunnen geven aan het gekozen arrangement. Bestemmingen die laag scoren worden uit het aanbod verwijderd. 

4) Wees competitief

De contractors van Smart&co onderhandelen speciale prijzen om een zo interessant mogelijke prijs-kwaliteitsverhouding te bekomen. 

Het is de ambitie van Smart&co om te blijven innoveren, zowel voor wat het aanbod als wat de dienstverlening betreft. Daarnaast heeft het bedrijf als deel van de groep Smart&co ook uitgesproken internationale aspiraties.

 

Bongo

Bongo is het merk van Smart&co dat verantwoordelijk is voor het grootste deel van de omzet van het bedrijf. Met een Bongo geef je een belevenis cadeau in de vorm van een doosje, met daarin een glossy boekje en de eigenlijke belevenisbon waarmee de ontvanger de dagactiviteit of het arrangement van zijn of haar keuze reserveert. Afhankelijk van het thema van de Bongo kan deze worden gereserveerd via www.bongo.nl, via de telefonische klantendienst of rechtstreeks met de voucher worden betaald bij de uitvoerende organisator (het hotel, kuuroord, restaurant enzovoort). Wie een Bongo via de website verzilvert, kan online de beschikbaarheid van de gewenste locatie controleren en hoeft dus zelf geen hotels te bellen. Aansluitend op de online reservering mailt Bongo binnen een minuut praktische informatie en een voucher waarmee de ontvanger ter plaatse kan inchecken. 

Een Bongo bestellen kan eenvoudig via de website www.bongo.nl, waar je een overzicht vindt van alle Bongo’s met daarbij een lijst en beschrijving van de geselecteerde arrangementen. Verder worden de Bongo’s verkocht in de Bongo shops in Rotterdam en Amsterdam, en bij de Bijenkorf, Bruna, Plantage, The Read Shop, ANWB, Media Markt, Saturn, VVV, Free Record Shop en Cigo. 

Met Bongo richt Smart&co zich ook tot bedrijven die op zoek zijn naar een leuke incentive, een origineel relatiegeschenk, kerstpakket of sales promotie. Het Bongo-aanbod van  kan door bedrijven gebruikt worden om werknemers, verkopers of dealers te motiveren, om debiteurs sneller te laten betalen, om klantentrouw te verhogen of om promotieacties op te zetten. Uiteraard is Bongo ook zeer geschikt als verrassend alternatief met Kerst.

Het aantal beleveniscadeaus is de laatste jaren sterk uitgebreid. In 2002 waren er zeven verschillende thema’s; nu zijn dat er bijna 50, alleen al in Nederland.

Bongo-shops Nederland:
Kantoor / shop Smart&co + Bongo
Mariniersweg 55
3011 NE Rotterdam
T:010-2880550

Bongoshop Rotterdam
Beurstraverse 115
3012 AT Rotterdam
T 010 - 403 53 60
 

In Belgie wordt Bongo vertegenwoordigd door maar liefst 11 eigen shops.

ALLE ACTIVITEITEN

Lijstweergave

Close
Wij gebruiken cookies om onze website gebruiksvriendelijk te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies. Sluit deze melding
Close

Vul hier jouw e-mail in om op de hoogte gebracht te worden wanneer de Bongo #BONGO# terug beschikbaar is.